The Past

28 december 2011

On The Third Floor

McFly, eller snarare 50% av dom, Tom och Danny, har gjort en dokumentär om deras första låtskrivande tillsammans. År 2002 bodde dom på ett hotell i London, och skrev låtar ihop. Dessa låtarna blev sen McFly's första skiva Room On The Third Floor. Dokumentären heter On The Third Floor då dom bodde på tredje våningen under den tiden dom skrev. Skivan har nu sålt i miljontals och de blev även det yngsta bandet att få en skiva till #1.

Nu har jag sett hela. Jag log igenom varenda minut av det. Några tårar, mest glada sådana. Att höra dom prata om deras första tid ihop är helt underbart. Dom spelade några gamla låtar jag inte hört på länge.

Att beskriva vad och hur mycket dom betyder för mig går bara inte. Knappt ens för någon som tycker likadant. Ord finns inte, men jag är så stolt över dom, och utan dom hade jag inte varit jag. Sen 2004 har dom varit en stor del av mitt liv, och det kommer dom alltid att va.

29mars '11 Liverpool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar